Nyheter

  • SAK 12/2015

    Spørsmål om Harald A. Møller i sin markedsføringskampanje for såkalte ladbare («plug-in») hybridbiler har opptrådt i strid med markedsføringsloven § 26 og tilhørende forskrift om sammenliknende reklame.

    18.03.16
  • SAK 11/2015

    Spørsmål om Europris AS’ salg og markedsføring av et sjørøverkostyme er i strid med Kaptein Sabeltann AS rettigheter etter markedsføringsloven § 30 og/eller § 25.

    12.01.16
  • SAK 10/2015

    Spørsmål om markedsføring i form av utsagn "best i test" er villedende markedsføring i strid med markedsføringslovens § 26 eller øvrige bestemmelser i markedsføringsloven.

    11.01.16
  • SAK 09/2015

    Spørsmål om kundeinformasjon er brukt i strid med forbudet mot rettsstridig utnyttelse av bedriftshemmeligheter etter markedsføringslovens § 28 og/eller forbudet mot handlinger i strid med god forretningsskikk næringsdrivende imellom etter markedsføringsloven § 25.

    28.12.15
  • SAK 08/2015

    Spørsmål om markedsføring og salg av en kalender er i strid med forbudet mot produktetterlikninger etter markedsføringslovens § 30 og/eller forbudet mot handlinger i strid med god forretningsskikk næringsdrivende imellom etter markedsføringsloven § 25.

    04.12.15
  • SAK 07/2015

    Spørsmål om utsagn som "størst" og Norges/landets "ledende" etter omstendighetene er villedende og ulovlig sammenliknende reklame etter markedsføringslovens § 26 og forskrift om sammenliknende reklame, FOR-2000-12-19-1653, § 3 første ledd bokstav a) og c).

    09.10.15
1 | 2
Viser fra 1 til 6 av totalt 12 artikler

Næringslivets Konkurranseutvalg, Postboks 5250 Majorstuen, 0303 Oslo,  Epost: post@konkurranseutvalget.no, Tlf.: 23 08 81 11